Türk sahipli gemilerin Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki durumuna ilişkin bilgi veren Uraloğlu, yazılı bir açıklama yaptı. Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirterek, “Savaşın başlangıcından itibaren Basra Körfezi’nde bulunan Yasa Moon ve Nejat adlı Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli bir şekilde çıkış yaptığını” ifade etti. Uraloğlu, Türk sahipli gemilerin…
Türk sahipli gemilerin Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki durumuna ilişkin bilgi veren Uraloğlu, yazılı bir açıklama yaptı. Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirterek, “Savaşın başlangıcından itibaren Basra Körfezi’nde bulunan Yasa Moon ve Nejat adlı Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli bir şekilde çıkış yaptığını” ifade etti. Uraloğlu, Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayarak, savaşın başlangıcından bu yana 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı’nı geçerek Körfez’den ayrıldığını belirtti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, gemi işletmecileriyle sürekli temas halinde olduklarını söyledi. Uraloğlu, 22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 geminin bulunduğunu ve bu gemilerde görev yapan Türk gemi personeli sayısının 177 olduğunu hatırlattı. Uraloğlu, söz konusu 7 gemiden birinin Türk bayrağı taşıdığını belirterek, “5 gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçmek için talepte bulundu. İki enerji gemisinin ise şu anda çıkış talebi yok” dedi. Türk gemilerinin ve gemi personelinin güvenliğinin öncelikli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Bölgedeki gemilerimizi ve Türk gemi personelimizi anlık olarak takip etmeye devam ediyoruz. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan gemilerle ilgili tüm gelişmeler yakından izlenmekte, ilgili kurumlar arasında koordinasyon devam etmektedir” açıklamasında bulundu.
Haber İTU